Sunday, February 19, 2012

Thailandsk Kjøttboller

Jeg har laget thailandsk kjøttboller siden 2005. Selv om jeg har laget dem flere ganger, har jeg ikke tatt bilder. Forrige uke laget jeg thailandsk kjøttboller og endelig tok jeg bilder. Jeg fikk oppskriften fra Kruaklaibaan, Nattapat, den er skrevet på thai.
ส่วนผสม:
◊ เนื้อวัว ๒ ปอนด์ (ประมาณ 900กรัม)
◊ น้ำปลา ๒ ช้อนโต๊ะ
◊ เกลือ ๑ ช้อนชา
◊ น้ำตาล ๑ ช้อนโต๊ะ
◊ น้ำมันพืช ๑ ช้อนโต๊ะ
◊ แป้งข้าวโพด ๔ ช้อนโต๊ะ
◊ ผงฟู ๒ ๕ ช้อนชา
◊ น้ำเปล่า ๑ ถ้วยตวง
◊ พริกไทยบดหยาบๆ๑-๒ ช้อนชา
วิธีทำ อ่านต่อ
Ingredienser:
◊ 2 pund storfekjøtt (ca.900 gram)
◊ 2 ss fiskesaus
◊ 1 ts salt
◊ 1 ss sukker
◊ 1 ss vegetabilsk olje
◊ 4 ss maisstivelse
◊ 2.5 ts bakepulver
◊ 1 kopp vann
◊ ca 1-2 ts grovmalt pepper
Sånn gjør du, Les mer eller se på bilder :))



En Lenk til å lage thailandsk kjøttboller fra Kruaklaibaan

No comments: