Wednesday, September 11, 2013

Thai chili paste/Namprikphaow

I forgårs laget jeg Thai chili paste/Namprikphaow. I dag tenkte jeg at den kan jeg ta opp på bloggen, fordi kanskje noen lurer på hva det er! Etter ferdig laget, det ser ut sånn:)

Ingredienser:
  1. store tørkede chili 20 stk.
  2. tørket reker 6 ss.
  3. rød løk 1/2 kopp
  4. hvitløk 1/2 kopp
  5. sand ginger/Prau-Horm 7-8 stk.
  6. reke paste 4 ss.
  7. fiskesaus 4ss.
  8. tamarindsaus 1/2 kopp
  9. palmesukker 2 ss.
  10. olje 

Min Thai chili paste hadde ikke tørket reker,  sand ginger og brukte stor løk istedet for rød løk.

















Lag chili paste:)
stekt alle ingredienser 1-6 før du blander dem sammen og rører i litt olje til slutt.

1 comment:

hanto 24 said...

Fy til rakkern for en smørje, kan den brukes på båter også, er plaget av groe under kjølen. ha opp i noen Lemun også 20 stk ville være bra tenker jeg. kanskje du får en Misling stjerne for båtsmøring.?